środa, 30 marca 2016

QUIZ SHOW z dzwonkami hotelowymi

Pamiętacie pomysł wykorzystujący lampki ledowe?

http://neuroteaching.blogspot.com/2016/02/lampki-ledowe-na-zadanie-rozgrzewkowe_16.html

Przy okazji powyższego posta pytaliście mnie, czy nie mam jakiegoś patentu imitującego dzwonki jakimi dysponują jury w różnego rodzaju quiz shows. Nie mam, ale mam dzwonki ;) Są do nabycia na przykład na allegro za około 6-9 zł bez kosztów przesyłki ;) Dzisiaj przeprowadzałam z nimi lekcje - wyszło bombowo ;)




 ZAPRASZAM


Co robiliśmy?
1. przygotowałam listę słownictwa z ostatnich lekcji w pliku w WORDZIE
2. na jednej karcie widniało jedno słowo lub wyrażenie
3. w trakcie lekcji 2 uczniów stało lub siedziało na przeciwko siebie
4. ja lub inny uczeń przewijał karty ze słowami na komputerze, co wyświetlało się jednocześnie na tablicy interaktywnej
5. uczniowie po tym jak zobaczyli słowo, klikali w dzwonek jeśli stwierdzili, że znają wymowę i znaczenie słowa lub frazy
6. uczeń, który pierwszy zasygnalizował gotowość do odpowiedzi, ma prawo głosu
7. jeśli  ten uczeń popełni jakiś błąd, zadanie przejmował uczeń B, który starał się podać poprawne wersje wymowy i znaczenia
8. jeśli natomiast i jemu niezbyt dobrze poszło, pozostali uczniowie w klasie, którzy z międzyczasie uważnie śledzili wydarzenia, mogli przedstawić swoje wersje
9. oczywiście możemy wdrożyć wszelkie procedury rywalizacyjne w postaci plusów, punktów, itp.







UWAGI dodatkowe:
a. zamiast wyświetlać docelowy materiał, można przedstawiać go słownie lub na zwyczajnych kartkach (malutkich fiszkach, które będą losowane lub wiekszych kartach, które można prezentować z dalszej odległości)

b. na kartach mogą znajdować się też 
- obrazki, 
- niepełne zdania, z których uczniowie będą układać wypowiedź z użyciem docelowej struktury gramatycznej
- mogą to być pytania wykorzystywane do konwersacji wymuszające na uczniu używanie funkcji językowych w jak najpoprawniejszej wersji (np. zapraszanie, odmawianie, zgadzanie się z rozmówcą, przedstawianie wad i zalet, itp.) - wówczas uczeń, który stworzy najpoprawniejszą wypowiedź otrzymuje punkt
- możemy zachęcić uczniów do podawania skojarzeń tematycznych z danym słowem
- uczniowie mogą podawać definicje wyświetlanych słów
- stopniowanie przymiotników lub podawania synonimów/antonimów również się sprawdzi
- inne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz