poniedziałek, 7 marca 2016

PRAWDA CZY WYZWANIE

Jakiś czas temu jeden z moich młodszych uczniów prosił mnie bardzo intensywnie o przeprowadzenie na lekcjach gry "prawda czy wyzwanie".

Przyznam, że nie znałam tej gry, ale przez to, że ma spory potencjał twórczy i "językowo-przemytniczy" nie wzbraniałam się przed zastosowaniem i dostosowaniem jej do zajęć.




I tak powstał zestaw dla uczniów młodszych. Podaję także linki do przykładowych zestawów pytań dostosowanych do wieku, ale wymagają one weryfikacji pod kątem treści. Możemy oczywiście wymyślać polecenia sami, dostosowując je do grup jakie uczymy, biorąc pod uwagę ich umiejętności i talenty. 
Jeśli nie stosujecie to zachęcam do wdrożenia tej gry jako zadanie rozgrzewkowe lub jako "filler", gdyż angażuje uczniów do aktywności na różnych płaszczyznach ;)
ZAPRASZAM

PROCEDURA
1. tworzymy karty







karty stworzyłam na podstawie gry TRUTH OR DARE online - na stronie znajduje się sporo pytań dostosowanych do poszczególnych grup wiekowych, niemniej jednak niektóre treści są dość kontrowersyjne, dlatego warto je dokładnie przejrzeć, zmodyfikować co trzeba i tworzyć karty:


znalazłam też coś takiego:

http://www.playtod.eu/truth-dare-all/


2. na zajęciach:
a. uczniowie losują wybraną kategorię: 
albo TRUTH albo DARE i wykonują polecenia



b. jeden uczeń wyznacza pozostałym losowanie albo karty TRUTH albo DARE
c. mieszamy wszystkie karty w jakimś pojemniku a uczniowie losują jedną i wykonują polecenie w postaci PRAWDY lub WYZWANIA
d. możemy wykorzystać proponowaną przeze mnie tarczę i rzutki - na tarczy przyczepiamy pytania i wyzwania, uczeń rzuca i wykonuje polecenie z karty, którą trafił

e. uczniowie mogą pracować i rywalizować w grupach w ramach konkurencji
f. inne modyfikacje :)

1 komentarz:

  1. Bardzo lubię tę grę. Miałam również o niej wpis: http://ilonapp.blogspot.com/2015/11/truth-or-dare.html Dodatkowych pytań i wyzwań nigdy nie jest dość, także dziękuję!

    OdpowiedzUsuń