wtorek, 1 marca 2016

NAKRĘTKI Z TYMBARKA

Kapsle z Tymbarka to hit wśród "tymbarkopijców" i nie tylko, bo jak się okazuje niektórzy kupują te soczki z ciekawości przesłania jakie kryje kapsel lub nakrętka. Dla mnie jest to kolejne z życia wzięte źródło inspiracji do stworzenia bardzo uniwersalnego i elastycznego pomysłu, gdyż nadaje się on do zaadaptowania w każdej grupie językowej i do utrwalania wszystkich językowych niuansów jakie nam tylko przyjdą do głowy.




 ZAPRASZAM


PRZYGOTOWANIE

1. zbieramy zakrętki


2. przygotowujemy szablon z docelowymi treściami:
a. funkcje językowe, na które uczniowie będą reagować tworząc odpowiedź, komentarz lub tworząc wypowiedź poprzedzającą przekaz widniejący na nakrętce, 
np. "Let's go to the cinema.", "What are the advantages of Facebook?", "Where are you from?", "How was your weekend?"


b. pytania wszelkiego typu, we wszelkich możliwych czasach, dotyczące wszelkich możliwych zagadnień tematycznych

c. litery alfabetu

 

- które uczniowie będą losować i tworzyć słowa rozpoczynające się na daną literę
- które posłużą do układania całych słów
- które będą losowane w ilości np. 4 sztuk, a uczniowie będą tworzyć zdania, w których słowa rozpoczynają się na wylosowane litery

- które posłużą do przećwiczenia alfabetu 

d. obrazki, które po wylosowaniu posłużą do tworzenia historyjek, opowiadań lub ćwiczenia czasów czy innych struktur gramatycznych i leksykalnych



e. inne, jakie przyjdą nam do głowy

3. robimy "językowe koreczki"
a. drukujemy karty




b. zaklejamy taśmą przezroczystą w celu utrwalenia


c. wycinamy poszczególne krateczki


d. przyklejamy klejem lub taśmą dwustronną; ja wykorzystałam w tym celu dwustronne naklejki do fotografii







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz