środa, 2 marca 2016

FACEBOOKOWE ŁAPKI

W styczniu królowały u mnie w grupach wszelkie zadania z wykorzystaniem motywu Facebooka. Otrzymałam sporo wiadomości, w których pisaliście, że adaptowaliście te pomysły na potrzeby własnych lekcji i sprawdziły się świetnie. Jedna z pań, Patrycja Kozera - nauczycielka języka angielskiego w szkole podstawowej w Kluczborku, zainspirowana Facebookowym szaleństwem, wprowadziła na swoich zajęciach rączki z kciukiem, co miało sygnalizować preferencje jej uczniów.


Zachwycona tym pomysłem sama postanowiłam sprawdzić to podejście w akcji z uczniami II klasy SP, łącząc Facebookowe łapki  z piosenką "DO YOU LIKE" i preferencjami kulinarnymi. Pomysł oczywiście jest uniwersalny i można go zaadaptować u starszych uczniów, na przykład kiedy omawiamy różnego typu funkcje językowe takie jak wyrażanie opinii, wyrażanie preferencji, zgadzanie się z rozmówcą, przyjmowanie zaproszeń, itp.

Jestem zachwycona również tym, że jeden pomysł może zainspirować tak wiele osób, i co więcej, wrócić do mnie w przekształconej przerastającej moją wyobraźnię postaci :) Porównam to zjawisko do kreatywnego łańcuszka inspiracji. Dorabiajcie do niego kolejne ogniwa, dawajcie znać co wykorzystaliście u siebie; jak u Was sprawdziły się te pomysły; co dodaliście, a co zmieniliście.

Oto procedura i efekty.


ZAPRASZAM


Na pewno znacie chociaż jedną z wersji piosenek 
Super Simple Songs z serii o jedzeniu.
Wykorzystaliśmy je do śpiewania, demonstrowania i omawiania preferencji kulinarnych.


 Do You Like Spaghetti Yogurt? | Super Simple Songs
Super Simple Songs



Do You Like Broccoli Ice Cream? | Super Simple Songs
Super Simple Songs

Do You Like Pickle Pudding? | Super Simple Songs
Super Simple Songs

Aby wykorzystać potencjał piosenek:

1. uczniowie przygotowywali swoje łapki















2. kiedy pierwszy uczeń był gotowy, podchodził do tablicy/komputera, śpiewał i demonstrował łapką czy lubi czy nie lubi danego produktu lub mieszanki produktów; następnie kolejni uczniowie, którzy skończyli projekt łapki, robili to samo
3. w międzyczasie, kiedy uczeń śpiewał, zatrzymywałam nagranie, aby dopytać go o to, czy lubi dany produkt, a ten odpowiadał krótkimi frazami

4. na koniec wszyscy razem śpiewaliśmy piosenkę i demonstrowaliśmy nasze gusta


video


video





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz