niedziela, 13 marca 2016

EASTER TIME with PEPPA PIG - cz. V

 Tym razem proponuję zadanie wiosenno-wielkanocne z wykorzystaniem 
bajki o Peppie. Jakiś czas temu prezentowałam podobne rozwiązanie, ale w kontekście Pancake Day.

https://www.youtube.com/watch?v=eue-QK3K_wM
Peppa pig - Spring episode
MissHoney Bunny


 ZAPRASZAM




 0. na rozgrzewkę demonstrujemy uczniom jedną ze scen za pomocą pochodni - uczeń lub nauczyciel wodzi po ekranie pochodnią i wszyscy generują pomysły dotyczące zawartości obrazka:


http://www.classtools.net/widgets/lights_out_6/Mk8On.htm



1. przygotowujemy kartę ze scenkami z bajki

2. dodatkowo przygotowujemy karty z frazami, które posłużą uczniom starszym do podpisywania poszczególnych scen


3. zanim wyświetlimy film, rozdajemy uczniom zestawy z wyciętymi obrazkami i  podpisami


4. uczniowie mówią co widzą na obrazkach
5. uczniowie układają historyjkę według swoich preferencji
6. uczniowie opowiadają o tym, jak wygląda ich historyjka:
- grupy najmłodsze korzystają jedynie z obrazków i na nich opierają swoją wypowiedź opisując to, co widzą na poszczególnych ilustracjach
- grupy młodsze mogą dopasowywać te wyrażenia do obrazka i odczytywać je
- grupy na wyższym poziomie wtajemniczenia mogą dodatkowo tworzyć zdania w czasach przeszłych lub teraźniejszych
7. wyświetlamy film,  a uczniowie w trakcie oglądania układają historyjkę w kolejności sugerowanej przez film
8. ponownie zachęcamy uczniów do odtworzenia wydarzeń z bajki, tym razem zgodnych z jej treścią, podobnie jak wyżej
9. dodatkowo możemy wykorzystać duże "story flashcards", aby razem z uczniami weryfikować kolejność wydarzeń z bajki, a po obejrzeniu jeszcze raz wspólnie opowiedzieć historyjkę/powtórzyć słownictwo pokazując poszczególne karty



10. "story cards" mogą też być wykorzystywane w pierwszych etapach zadania, w których nauczyciel razem z uczniami analizuje poszczególne karty i ich zawartość, omawiając słownictwo, ewentualne struktury, itp.

14 komentarzy:

  1. Uiwelbiam Peppę! Dzięki za materiały i zapoznanie z Classtools :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Peppa to ulubiona bajka moich niektÓrych uczniÓw, a pomysł bardzo fajny. KradnĘ:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Istny szał na Peppę! Na pewno się przyda. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak - dzieci młodsze ją uwielbiają. Ale zdziwiło mnie niesamowicie, kiedy 8letnia uczennica przyznała, że nienawidzi Peppy i kiedy jej mama włączyła filmik ze świnką, ta zaczęła płakać z nerwów, bo jak przyznała, Peppa ją wkurza do granic wytrzymałości :)

      Usuń
  4. Pomysł super! classtools znam, ale zastawiam się, jaki masz patent na te story cards duże i małe?

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł super! classtools znam, ale zastawiam się, jaki masz patent na te story cards duże i małe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Agnieszko. Hmm opisałam całą procedurę w poście jeśli chodzi o wykorzystanie kart ... czy coś może jest niewidoczne?

      Usuń
    2. Za chwilę a raczej za parę chwil dodam jeszcze jeden post jak wykorzystać scenki z różnych bajek;)

      Usuń
    3. Instrukcje są super czytelne:) chodziło mi bardziej o to jak robisz karty - czy ściągasz z google czy masz jakąś apkę, którą wykorzystujesz?

      Usuń
    4. Rozumiem. Nie,nie- wyświetlam film, robię zrzut ekranu,obcinam zbędne fragmenty, wklejam w tabelkę w WORDZIE.

      Usuń
    5. Dzięki, wszystko jasne, spróbuję:)

      Usuń
  6. Myślałam, że te karty są gotowe do druku i bardzo się zdziwiłam, gdy okazało się, że są w zbyt małej rozdzielczości na dobra jakość wydruku. potrafię zrobic takie karty, jedna liczyłam na zaoszczedzenie czasu, a tu nic :( Jednak pomysł super, dzieci uwielbiają Peppę, ja zresztą też ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ;) Na tą chwilę nie ma takiej możliwości - zapraszam na FB tam mogę przesłać. Zachęcam też do samodzielnego przygotowywania materiałów - pomysł jest więc nic tylko korzystać i tworzyć ;)Od uczniów wymagamy samodzielnej pracy więc świećmy przykładem ;) Pozdrawiam ;)

      Usuń