środa, 9 marca 2016

EASTER cz. III A - EGG in a HOLE

Kolejna propozycja to pomysł wprowadzający/utrwalający słownictwo. Jak najbardziej do zastosowania w przypadku innych zagadnień, ale oscylujemy 
w okół Wielkanocy więc skupimy się na tym temacie.

POTRZEBUJEMY

1. formy po czekoladowych jajeczkach lub (najlepiej nowej) wytłaczanki do jajek



2. puste jajeczka po KINDER SURPRISE



3. obrazki ilustrujące docelowe słownictwo




4. fiszki



5. plansza z ilością pól odpowiadającej ilości dołeczków w formie



6. coś słodkiego (czekoladowe mini jajeczka, zajączki, cukierki, itp.)


PROCEDURA
1. do części jajeczek wkładamy słówka, do innych obrazki, 
a do kilku coś słodkiego





2. oznaczamy formę literami i cyframi, tak aby później uczniowie łatwo identyfikowali i wskazywali odpowiednie pole


3. wkładamy jajeczka do dołeczków

4. na zajęciach każdy z uczniów/para/grupa otrzymuje tabelkę lub samodzielnie rysują ją w zeszytach

5. chętny uczokreśla dołeczek, np.  "Open (the egg from the hole) 2D", inny uczeń otwiera jajeczko, pokazuje lub odczytuje słowo, a uczniowie lub wyznaczony uczeń nazywa ilustrację/tłumaczy słowo

6. wszyscy uczniowie jednocześnie zamieszczają nazwę lub rysują symbolicznie ilustrację z wylosowanego jajeczka w odpowiednim miejscu w swoich tabelach

7. jeśli uczeń wylosuje coś słodkiego musi nazwać ilustracje/przetłumaczyć wszystkie poprzednie fiszki, a w nagrodę otrzymuje wylosowaną czekoladkę

8. kiedy plansze uczniów zapełnią się wszystkimi wymaganymi słowami, uczniowie łączą liniami słowo z adekwatną ilustracją

9. pola które pozostały puste na planszy, mogą być uzupełnione dodatkowym słownictwem lub ilustracjami związanymi z tematyką

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz