środa, 9 marca 2016

EASTER cz. II - ŁAŃCUSZEK leksykalny

ŁAŃCUSZEK LEKSYKALNY 

to pomysł bazujący na standardowych znanych nam "wężach" pojawiających się w podręcznikach lub zeszytach ćwiczeń. Zadanie pierwotnie polega na zaznaczeniu pisadełkiem końca jednego słowa i tym samym zaznaczeniu granicy na której rozpoczyna się kolejne słowo.
Postanowiłam nadać temu ćwiczeniu bardziej interaktywny charakter
 i powstały takie łańcuszki. Słownictwo znajdujące się w wężyku proponuję odcinać nożyczkami. Pomysł jest jak najbardziej uniwersalny i nadaje się do każdego rodzaju słownictwa, nie tylko tego związanego z Wielkanocą :)





ZAPRASZAM

1. przygotowujemy łańcuch złożony z docelowego słownictwa nie używając spacji



2. wręczamy uczniom takie paseczki


3. uczniowie odcinają nożyczkami odpowiednie fragmenty



4. uczniowie mają gotowy zbiór słownictwa na dalszą część lekcji

5. z tak przygotowanym słownictwem wykonujemy dowolne zadania (tłumaczenia, dopasowywanie do ilustracji, podawanie definicji, tworzenie historyjek, itp.)

MODYFIKACJE

a. zamiast zamieszczania samych docelowych słów, dla utrudnienia możemy dodać jeszcze "dystraktory" w postaci zlepku niepotrzebnych liter między poszczególnymi słowami:

EASTERHJRBUNNYKKLSCATKINRYSEGGKIR

b. uczniowie mogą sami tworzyć takie łańcuszki i przekazywać rówieśnikowi, który odcina odpowiednie fragmenty


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz