wtorek, 15 marca 2016

a MAGNIFYING GLASS and language DETECTIVES in your class

Przed chwileczką dowiedziałam się o super pomyśle ze szkłem powiększającym - w pierwotnej wersji chodzi o to, aby uczniowie za pomocą lupki odczytywali słowa zapisane małą czcionką. 


Pomysł udostępniła Monika w grupie dla nauczycieli angielskiego na Facebooku:



Zmodyfikowałam z leksza pomysł dodając grafikę w postaci mapy skarbów, bo akurat tak się składa, że omawiam z klasą IV SP rozdział dotyczący przeszłości
 i szukania skarbów. Na mapce umieściłam czasowniki regularne i nieregularne z ostatnich lekcji oraz kilka nowych wyrażeń jakie uczniowie poznają dzisiaj w trakcie czytania historyjki obrazkowej zamieszczonej w podręczniku 
DISCOVER ENGLISH 2, w rozdziale 3.


ŹRÓDŁO GRAFIKI wykorzystanej do stworzenia karty:
Zadanko sprawdzi się jak wspomniałam wyżej, w powtarzaniu i utrwalaniu słownictwa lub innych struktur oraz we wprowadzaniu nowego materiału.

PROPOZYCJA ZASTOSOWANIA:
1. uczeń otrzymuje szkło powiększające i kartę ze słówkami, na przykład w postaci mapy

2. uczeń odczytuje wybrane 1-2-3 słowa i zapisuje na tablicy

3. kiedy stworzymy obszerną listę słów, możemy wykorzystywać je dalej w kolejnych ćwiczeniach, na przykład jako ściąga leksykalna potrzebna do zrozumienia tekstów, albo jako źródło słownictwa to tworzenia fiszek, i wiele innych





4. możemy wdrożyć też ćwiczenie podtrzymujące temat detektywistyczny, mianowicie pomysł z latarkami o jakim wspominałam jakiś czas temu tutaj:



 albo porzucać magnetycznymi lotkami do leksykalnego celu, jak proponowałam tutaj:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz