czwartek, 11 lutego 2016

SPERSONALIZOWANA gramatyka - część II

Ah te gazetki reklamowe - leżą i kuszą :D 
Na szczęście nie do zakupów doprowadzających do bankructwa, 
ale do pomysłów, które mogą wzbogacić lekcje o dodatkowe atrakcje.

Tym razem padło na gazetki reklamowe ukazujące meble i wyposażenie wnętrz które ponownie posłużą do utrwalania gramatyki.



ZAPRASZAM








  OPCJA 2
Z POKOJAMI/MEBLAMI/URZĄDZENIAMI
Podobnie jak poprzednio:

a. wycinamy z gazetek różne pokoje


b. sporządzamy listę przykładowych słów związanych z tematem pomieszczeń, mebli czy sprzętów

c. dyktujemy uczniom określoną ilość słów, a oni dopisują skojarzenia w postaci czasowników lub przymiotników, w zależności jakie struktury chcemy ćwiczyć
BEDROOM - sleep /messy
KITCHEN - have breakfast / spacious
d. po tym ćwiczeniu uczniowie losują pokój lub ich większą ilość i układają zdania z użyciem danej struktury, tworząc relacjonowanie wydarzeń, historyjki, dialogi, opowiadania, pojedyncze zdania lub pojedyncze frazy, itp.

BEDROOM - sleep /messy
  I sleep in my bedroom. / My bedroom isn't messy.
KITCHEN - have breakfast / delicious -  
I won't have breakfast in the kitchen this time. / My mother's kitchen is spacious.

The kitchen is more messy than the bedroom.
It's the most spacious kitchen I have ever seen.

I was having breakfast in the kitchen while my brother was sleeping in his messy room.


e. zdjęcia pokoi świetnie sprawdzą się w zadaniach z konwersacji
- każdy uczeń z wylosowanych lub świadomie wybranych zdjęć pokoi układa "swój dom"
- uczniowie dobierają się w pary
- każdy uczeń w parze opisuje czynności, jakie wykonuje w danym pomieszczeniu w danej sekwencji
- drugi uczeń słucha i wskazuje palcem lub długopisem sekwencję tych czynności na obrazkach zgodnie z tym, co mówi partner

np.



1. First, I was relaxing on my big sofa in the living room. 
2. Then I went to the kitchen and made some scrambled eggs. 
3. (...)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz