czwartek, 18 lutego 2016

ROZŚWIETLONA GRAMATYKA oraz dodatkowe cuda na łapkach i patykach

Jak się okazuje, samoprzylepne dotykowe lampki, oprócz utrwalania słownictwa, mogą też posłużyć do utrwalania gramatyki,
 w tym przypadku problematycznych PREPOSITIONS of TIME.

Przy okazji dodaję jeszcze inne koncepcje przydatne w trakcie zadań gramatycznych z uzupełnianiem luk.





ZAPRASZAM



 

ROZŚWIETLONA GRAMATYKA 
oraz dodatkowe cuda na łapkach i patykach

1. omawiamy z uczniami zagadnienie w dogodny sposób 
- w tego typu ćwiczeniu sprawdzą się wszelkie przyimki i wyrażenia przyimkowe, phrasal verbs, ... hmmm, co jeszcze?

2. uczeń otrzymuje karty pracy lub wykonujemy zadania z podręcznika albo innego źródła 

3. kiedy uczeń rozwiązuje dany przykład: "I saw her .... Monday", wciska odpowiednią lampeczkę i wypowiada całą frazę z przyimkiem




4. nauczyciel lub inni uczniowie weryfikują odpowiedź

5. jeśli mamy możliwość, każdy uczeń może posiadać taki zestaw

6. jeśli natomiast nie dysponujemy większą ilością lampeczek, uczniowie mogą się wymieniać zestawem - np. uczeń A rozwiązuje 3 przykłady z wykorzystaniem lampeczek, a inni robią to tradycyjnie obserwując pracę tego ucznia, po czym uczeń A przekazuje zestaw uczniowi B, itd.

7. lampeczki można zastąpić:
a. łapkami na muchy z naklejonymi przyimkami - rozwiązanie bardziej ekonomiczne




b. wskaźnikami wykonanymi z patyczków i karteczek - rozwiązanie jeszcze bardziej ekonomiczne oraz angażujące uczniów w działania plastyczne




c. karteczkami z notesika - rozwiązanie totalnie ekonomiczne, praktyczne i sprawiedliwe, gdyż wówczas wszyscy uczniowie na raz mogą uczestniczyć w zadaniu, jeśli mamy liczniejsze grupy




3 komentarze:

  1. Ciekawy sposób na naukę gramatyki, mój synek miał z tym problem dlatego zapisałem go na dodatkowe zajęcia http://www.berlitz.pl/lodz ale postaram się również spróbować tych ciekawych metod.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejny świetny pomysł, maluszki, gimnazjaliści czy maturzyści - łapki, lampki są wszędzie hitem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ilono hihi ... jak pisałam na FB, napędzamy polską gospodarkę - jak nie łapki to lampeczki ;D Rozumiem, że wykorzystałaś ten pomysł i uczniowie nie mogą się oprzeć? :) U mnie też hicior - muszę dokupić więcej ;)

      Usuń