wtorek, 16 lutego 2016

LAMPKI LEDOWE na zadanie testowe cz. III

Przeprowadziłam dzisiaj spontaniczne zadanie z klasą III LO. Zadanie było spontaniczne, gdyż wspomniane lampki ledowe miały posłużyć dzieciom młodszym, ale okazuje się, że świetnie sprawdziły się też na zajęciach ze "starszakami" :)

Maturzyści w trakcie lekcji tworzyli komisje egzaminacyjne, przygotowywali pytania, odpytywali rówieśników i udzielali odpowiedzi zwrotnej rodem z procedur oceniania kształtującego, wykorzystując do tego wspomaganie lampeczek.






ZAPRASZAM



LAMPKI LEDOWE  
na zadania testowe

Lekcję z poniższym pomysłem przeprowadziłam zaraz po feriach z klasą maturalną. Żeby uniknąć zadawania szablonowych pytać w postaci 
"How did you spend your winter break?",  zrobiliśmy tak:

- uczniowie otrzymali karty pracy


 - każdy uczeń przygotowywał pytania związane z zakończoną przerwą zimową, łącznie z obejmującymi ją innymi okazjami  tj. "walentynkami", Tłustym Czwartkiem oraz "dniem naleśnika"

- z tak przygotowanymi kartami, 3 uczniów zasiadała na krzesłach egzaminacyjnego jury



- na krześle na przeciwko jury siadał uczeń, który wcielał się w rolę egzaminowanego

- jury zadawało po kolei pytania, a egzaminowany na nie odpowiadał


- jury notowało odpowiedź pod danym pytaniem w streszczonej formie

- jeśli egzaminowany odpowiedział satysfakcjonująco na zadane pytanie, autor pytania zaświecał lampkę jako znak zaakceptowania odpowiedzi

- dodatkowo, członek jury miał za zadanie wskazać mocne strony wypowiedzi egzaminowanego, a następnie wskazać ewentualne słabe strony tejże odpowiedzi, dodatkowo podpowiadając co należałoby ulepszyć 




- z racji tego, że akurat omawiamy REPORTED SPEECH, po zakończeniu tego zadania uczniowie przekształcali swoje pytania i odpowiedzi na stronę bierną

Hasałam niedawno po centrum chińskim i uzupełniam wpis o nową zdobycz - powinna spodobać się najmłodszym:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz