sobota, 20 lutego 2016

DZIEŃ ŚWIĘTEGO PATRYKA


DZIEŃ ŚWIĘTEGO PATRYKA 


W tym wpisie prezentuję propozycję przeprowadzenia lekcji dotyczącej w/w święta z wykorzystaniem filmów, motywu tęczy i garnka wypełnionego "złotym słownictwem", czytanki, pytań quizowych oraz quizu tworzonego samodzielnie przez uczniów na podstawie informacji z lekcji. 




ZAPRASZAM


ST. PATRICK'S DAY


1. prezentujemy uczniom piosenkę, na podstawie której dzieci zgadują o czym będzie lekcja


 Saint Patrick's Day Song for Children | St Patrick's Day Songs for Children
The Kiboomers
 St. Patrick's Day Song for Kids | Little Leprechaun Song
The Kiboomers
2. uczniowie szukają skarbu na końcu tęczy

- zaopatrujemy się w kolorowe sznureczki lub tasiemek, imitację lub prawdziwy garniec, karteczki na słownictwo zapisywane własnoręcznie lub wydrukowane z szablonu, zszywacz lub spinacze
- na końcu każdej tasiemki zaczepiamy spinaczem lub zszywaczem słówko lub obrazek związany ze świętem i prezentowany w video wyświetlanym na początku lekcji

 

- końcówkę ze skarbami wkładamy do garnka
- rozkładamy w pobliżu ilustracje obrazujące symbole związane  z Dniem Świętego Patryka
- ilustracje mogą być podpisane, co ułatwi młodszym uczniom domyślenie się znaczenia losowanych później słów, natomiast starsi uczniowie mogą wspomagać się samymi obrazkami lub polskim odpowiednikiem
WERSJA robocza demonstracyjna:


- uczniowie, którzy mogą być przebrani za skrzaty/krasnale, ciągną sznureczek czy tasiemkę losując tym samym słówko, które muszą wypowiedzieć, napisać na tablicy, i odnaleźć jego odpowiednik wśród  rozłożonych w pobliżu kart obrazkowych lub leksyklanych
- na końcu sznureczków mogą być też pytania quizowe dot. tego święta, zapisane w języku polskim lub angielskim w zależności od poziomu grupy
 - pomysł można zastosować też do innych treści, np. kiedy omawiamy tematy związane z wiosną, lub jakimkolwiek innym, kiedy chcemy urozmaicić zadania rozgrzewkowe czy powtórzeniowe
- uczniowie sami mogą stworzyć takie tasiemki ze słówkami lub ilustracjami
 3. oglądamy ponownie video z początku lekcji lub włączamy inne, z podobnymi symbolami
- rozdajemy uczniom obrazki z symbolami lub dajemy parę chwil bay narysowali je sami na własnych karteczkach z notesika
- włączamy video
- w trakcie oglądania uczniowie uważnie słuchają i w momencie, w którym pojawi się na ekranie dany symbol nauczyciel zatrzymuje video, uczniowie podnoszą swój obrazek z tym symbolem i głośno wypowiadają jego nazwę


 St. Patrick's Day for Kids!
Tea Time with Tayla - Kid Songs, Nursery Rhymes and Educational Videos for Children

4. dla starszych uczniów proponuję zestawienie tego co wiedzą o Dniu Świętego Patryka, z tym co jest przedstawione w poniższych lub podobnych video
- przed obejrzeniem filmiku/ów uczniowie zapisują w zeszytach lub na karteczkach samoprzylepnych po jednej informacji, którą znają odnośnie święta
- kiedy są gotowi, przyklejają karteczki na tablicy lub wywieszając na sznureczku, tworząc kolaż pomysłów

 

- jedna osoba odczytuje informacje z karteczek i wszyscy omawiają je w formie wymiany zdań, zgodności z faktycznym stanem, itp. 
- następnie uczniowie oglądają video i weryfikują swoje odpowiedzi
- jeśli jakaś opcja nie do końca była zgodna z tym, co zaprezentowano w filmie, można skorygować notatkę na danej kartce wiszącej na tablicy


St. Patrick's Day | Bet You Didn't Know ...
Isabel Ferreira

 The History of Saint Patrick - a Short Story
jeremiahjw

5. uczniowie czytają tekst i rozwiązują quiz online
- uczniowie otrzymują krótki tekst dotyczący święta i rozszyfrowują słowa z przestawionymi literami w trakcie czytania
- nauczycie lub uczniowie tworzą i zadają sobie na wzajem pytania odnośnie informacji w tekście
- mogą to robić w parach lub kierując pytanie do wybranego rówieśnika w klasie
- poniższy tekst zaczerpnęłam z linku powyżej 


6. na podstawie informacji pojawiających się na zajęciach w postaci prezentacji nauczyciela lub różnych video, uczniowie samodzielnie przygotowują pytania quizowe
a. każdy uczeń przygotowuje wskazaną przez nas ilość pytań na osobnych karteczkach z notesika
b. nauczyciel weryfikuje treść pytań
c. pytania wrzucamy do jakiegoś pojemnika
d. uczniowie losują pytania indywidualnie odpowiadając na nie lub robimy powtórzenie wiadomości z lekcji w postaci quizu dla całej klasy
- możemy podzielić klasę na 2-3 grupy
- nauczyciel odczytuje treść wylosowanego pytania
- przedstawiciel grupy która uważa, że zna odpowiedź na pytanie wciska lampkę sygnalizującą gotowość do odpowiedzi
- grupy zbierają punkty za poprawne odpowiedzi w postaci koniczynek 
- grupa która "wygrała" przekazuje koniczynki grupie "przegranej"
- grupa "przegrana" ma za zadanie przedstawić tyle symboli lub informacji o Dniu Świętego Patryka, ile otrzymała koniczynek











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz