niedziela, 17 stycznia 2016

"THE WORD OF THE DAY"

Czy też tak macie, że na zajęciach uczniowie wypytują o różne słówka, niezwiązane z lekcją? "Proszę panią, a co znaczy SLENDERMAN?", "Proszę panią, a co to MINECRAFT?" inne tym podobne.



A pani Aniela, jak zwykle w trakcie takich spontanicznych uczniowskich akcji, dostaje weny 
i wymyśla. Właściwie nie jest to nowy pomysł, a raczej podejście o którym już słyszałam, raz czy dwa wprowadzałam  w przeszłości, i który chcę wprowadzić jako rutyna klasowa, ale nigdy mi się nie udaje, bo kolejne pomysły uniemożliwiają mi wprowadzanie starych
 i zawsze o tym zapominam.

Przypomina mi też o tym na przykład Facebook, a dokładniej strony dla uczących się języka, gdzie między innymi, umieszcza się na tablicy słowo dnia, lub słowa warte uwagi. 
Dlatego też to podejście nazwałam 
"THE WORD OF THE DAY".
Warto wdrożyć je w swoje lekcje.

ZAPRASZAM



 the WORD of the DAY


"The word of the day" jest pomysłem na to, jak poszerzać zasób słownictwa naszych uczniów, wykorzystując jednocześnie słowa z jakimi uczniowie mają styczność poza lekcją języka obcego. Wiemy, że słuchają zagranicznych piosenek, oglądają sporo seriali, a w Internecie również roi się od treści anglojęzycznych. Ponadto, uczniowie wyjeżdzają za granicę, mają rodzinę w innych krajach, a to też znakomite źródło nowego słownictwa. Niech się nim pochwalą :)

Wykorzystując ten pomysł, nie tylko nasi uczniowie uczniowie staną się bardziej elokwentni, ale również i my nauczyciele dowiemy się czegoś nowego. 

PROCEDURA 
 jest prosta:

a. zachęcamy uczniów, aby 
na każdej lekcji/co drugiej lekcji/raz w tygodniu (jak nam wygodniej), prezentowali 
słowo/wyrażenie/idiom/czasownik frazowy/itp. 

b. na danej lekcji przydzielamy zadanie konkretnemu uczniowi, który na następnych zajęciach 
- przedstawi klasie swoje słowo, poda tłumaczenie, pokaże obrazek, przygotuje przykładowe zdanie, zaprezentuje krótki film związany z tym słowem;

- przedstawi słowo w postaci zagadki (B _ _ I _ STO _ _ ING) albo rebusa

 - a może słowo znajdowało się na okładce gry, książki, produkcie spożywczym, ulotce reklamowej, itp., i warto przynieść te przedmioty na lekcje i w takiej formie pokazać innym

 - możliwości prezentacji są nieskończone

c. dodatkowo, każdy uczeń, który przygotował takie słowo, zapisuje je w formie fiszki; takie fiszki będą kolekcjonowane w specjalnym pudełku lub innym pojemniku, aby systematycznie do nich powracać i utrwalać

Nie chcę robić lokowania produktu, ale pudełka po chusteczkach 
z Biedronki sprawdzają się rewelacyjnie :)





d. wszyscy uczniowie w trakcie takiego zadania, notują za każdym razem nowe słowa w specjalnych lub regularnych zeszytach, albo robią swoje fiszki w domu







 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz