niedziela, 17 stycznia 2016

PAST SIMPLE

Obok TAKIEGO materiału, z TAKIM potencjałem nie można przejść obojętnie. Akurat w nadchodzącym tygodniu moi uczniowie będą powtarzać czasy przeszłe, więc przedstawione video sprawdzi się idealnie na zajęciach z nimi. 

Learn SIMPLE PAST TENSE through Movies english-challenge.ru, Marat Safin


Powyższy film został udostępniony w grupie Facebukowej dla nauczycieli języka angielskiego i  nie mogłam się powstrzymać, aby nie dorobić do niego jakiejś "procedurki".

 Przy okazji polecam dołączenie do grup stworzonych dla nauczycieli języka angielskiego na Facebooku:
oraz

gdzie jej członkowie wymieniają się świetnymi materiałami i pomysłami na zajęcia.

Jeśli poszukujesz pomysłu na ogarnięcie czasu 
PAST SIMPLE, to zapraszam:









PAST SIMPLE

INSTRUKCJE

 Oto jest sprawca całego zamieszania, w okół którego będzie oscylowała cała lekcja:

Learn SIMPLE PAST TENSE through Movies english-challenge.ru, Marat Safin

a. zanim wykorzystamy film, dobrze mieć pewność, że uczniowie wiedzą już co nieco o czasie PAST SIMPLE, oraz warto wdrożyć jeszcze zadania powtórzeniowe na przykład te prezentowane powyżej tego wpisu

b. jeśli chodzi o samą pracę z filmem, to ...

1. 
- możemy pominąć ten etap i rozpocząć od drugiego
- wyłączamy obraz, zostawiamy dźwięk
- po każdej usłyszanej wypowiedzi, nauczyciel zatrzymuje film
- zadaniem uczniów będzie wsłuchanie się w wypowiedzi bohaterów, wychwycenie czasownika w formie przeszłej i zapisanie go
- dla uczniów na wyższym poziomie, utrudniamy zadanie, w którym będą musieli powtórzyć całe zdanie w czasie Past Simple
- dodatkowo możemy zachęcić uczniów, aby określili:

 SKĄD może pochodzić dany fragment (film, kreskówka, teledysk, itp.)
KTO się wypowiedział
GDZIE był
Z KIM był
CO tam ROBIŁ
DLACZEGO tak zrobił
JAK się CZUŁ
itp.

2.
- wyświetlamy film w całej swojej okazałości od połowy, tj, od 3'26'', gdzie widzimy tylko sceny, ale nie widzimy napisów
- zadaniem uczniów będzie stworzenie listy czasowników, jakie pojawiły się w wypowiedziach bohaterów
- możemy zatrzymywać film po każdej wypowiedzi bohatera, ale jeśli chcemy dodać do zadania nutkę rywalizacji, wówczas uczniowie będą oglądali film ciągiem, starając się wypisać przez te 3 minuty, jak najwięcej przykładów ze strukturą w czasie Past Simple
np.
"bit", "I didn't say", "How did you know?"

3. 
- w etapie trzecim, wyświetlamy film od początku do 3'25''
- zadaniem uczniów będzie napisanie/ustne przedstawienie zdań przeczących do zdań twierdzących oraz zdań twierdzących ze zdań przeczących
- natomiast tam, gdzie pojawiają się pytania, zadaniem uczniów będzie pisemne/ustne udzielenie samodzielnie wymyślonej odpowiedzi, logicznie związanej z zapytaniem

4. 
- wramach zadania domowego lub lekcyjnego, uczniowie mogą sporządzić "flip-flap booklet" z czasownikami nieregularnymi pojawiającymi się w filmie

* o "flipflapach" pisałam tutaj:






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz