środa, 27 stycznia 2016

LEKSYKALNE posty

Dzisiaj wyjaśnię Wam jak pracowali moi uczniowie w trakcie spontanicznie wdrożonej akcji Facebookowej.

Podobnie jak w przedstawianym niedawno pomyśle na przeprowadzenie Facebookowych lekcji z pisania,  
tym razem na klasowym tablicowym "wallu" umieszczaliśmy słownictwo.


ZAPRASZAM





Lekcja z Facebookiem wspomaga również ówek naukę

Jak się okazało, wykorzystanie proponowanych przeze mnie pomysłów z Facebookiem, można śmiało przenieść z realiów pisania na utrwalanie słownictwa. Zrobiłam to dość spontanicznie w jednej z grup, gdzie nie planowałam wdrażać w ogóle tematu, ale wyszło świetnie - uczniowie pracowali z zaangażowaniem i zapamiętali większość słów.  





Zrobiliśmy to tak ...

1. na początku lekcji omówiliśmy ilustracje dotyczące Facebooka







2. później przeprowadzaliśmy "burzę mózgów" dotyczącą wyrażeń związanych z korzystaniem z Facebooka, np. SHARE, TAGGING, EVENTS, itp., oraz losowaliśmy "wordcards" z wyrażeniami związanymi z portalem, które uczniowie przetłumaczyli bez mrugnięcia oka




3. aby zachęcić uczniów do wypowiedzi pisemnej, zastosowaliśmy arkusze imitujące posty i komentarze widniejące na Facebooku; zadaniem uczniów było tworzenie bazy postów, losowanie tych postów i udzielanie komentarzy do każdego posta


 


4. dokładniej, polegało to na tym, że w pierwszym etapie uczniowie tworzyli posty w postaci wyrazów z ostatnich lekcji


5. po spisaniu 3 wyrazów posty wędrowały do innego ucznia, którego zadaniem było zapisanie tłumaczenia na karcie komentarzy

 

6. następnie przyczepialiśmy karty komentarzy z tłumaczeniem do kart z postem zawierającym angielskie słowa i przypinaliśmy do tablicy


7. w ten sposób stworzyliśmy w klasie Facebookową tablicę z leksykalnymi postami




8. po tym jak tablica się zapełniła, uczniowie pojedynczo podchodzili do niej, wybierali posta, wyznaczali kolegę z grupy i zadawali mu pytanie dot. znaczenia słów z danej karty oraz zachęcali do tworzenia zdań z wybranymi słowami z tejże karty



9. posty powędrowały później na korkową tablicę






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz