piątek, 29 stycznia 2016

INTERAKTYWNE CZYTANIE z tablicą interaktywną (lub bez)

Oprócz oprócz wcześniej wspomnianych "zdrapek" możemy uatrakcyjnić dzieciom czytanki w taki sposób jak w proponowanym wpisie. 




Ten pomysł powstał jako reakcja na to, że mam mieszaną pod względem umiejętności grupę uczniów II klasy SP. Niektórzy świetnie radzą sobie z czytaniem i pisaniem, niektórzy jeszcze nie. Pomysł opiera się też na małej rywalizacji, przez co ... głowa będzie Wam pękać od pisków i ekscytacji dzieci, 
a uczniowie będą mieli przy okazji świetną zabawę 
i naukę słownictwa i czytania za razem.

ZAPRASZAM





INTERAKTYWNE CZYTANIE 
z tablicą interaktywną (lub bez)


Zasady są proste:
1. wyświetlamy czytankę na tablicy interaktywnej


2. jeden uczeń stoi przy tablicy interaktywnej, wskazuje słowo lub frazę, stara się przeczytać ją na głos


3. drugi uczeń stojący przy zwykłej tablicy notuje to słowo


4. po tym jak uczeń napisze to słowo, jego zadaniem będzie przeczytanie całego zdania z tym wyrazem

5. natomiast zapisaną tablicę możemy wykorzystywać do dalszych ćwiczeń, np:
- znajdź słowo, które oznacza "ulubiony"
- wskaż słowo "hat" (ze słuchu)
- odszukaj i zaznacz w podręczniku to słowo - wskazujemy i mówimy "clown" 

WARIACJE z nutką rywalizacji:
1. przy tablicy zwykłej może stać 2 uczniów, którzy piszą wskazaną frazę na czas
 ten, kto pierwszy napisze słowo dostaje 2 plusy; 
kto drugi, dostaje jednego plusika 
(czy jakąkolwiek inny symbol - naklejkę, obrazek, pieczątkę do zeszytu, itp.)



2. jeśli przy tablicy zwykłej jest jeden uczeń, możemy ograniczyć ilość "zerknięć" na tablicę interaktywną do np. 3; 
wówczas, aby napisać to słowo, musi zmieścić się w tych 3 razach; 
jeśli uda mu się napisać słowo za pierwszym razem, wówczas otrzymuje 3 plusy (naklejki/pieczątki/obrazki/itp.); 
jeśli napisze po 2 zerknięciach wówczas dostaje 2 plusy; 
jeśli po 3 zerknięciach - otrzymuje 1 plusa



UWAGA! :)
Jeśli mamy uboższą w urządzenia multimedialne klasę, 
tablicę interaktywną można z powodzeniem zastąpić podręcznikiem lub kserówką obrazującą docelową czytankę.

1. wówczas przyklejamy kserówkę z czytanką na tablicy korkowej, ścianie, szafie, ławce lub krześle


- nauczyciel może zaznaczyć słowa, na których mu zależy


2.  na przeciwko takiej czytanki, w dość dużej odległości, zawieszamy czystą kartkę zawieszoną na jakiejś powierzchni płaskiej


3.  zadaniem ucznia stojącego przy karcie z czytanką będzie, podobnie jak wyżej, wybieranie słowa, przeczytanie go 
i wskazanie palcem

4. uczeń "piszący" musi podejść do karty  czytanką, przyjrzeć się słowu wskazywanym przez drugiego ucznia słowa, które ten musi zapisać na czystej karcie zgodnie z zasadami wybranej opcji
(tj. bez lub z elementem rywalizacji) 

 
  

5. jeśli wdrażamy element rywalizacji, wieszamy dwie czyste karty dla każdego ucznia




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz