wtorek, 19 stycznia 2016

II. HAVE GOT/HAS GOT w kontekście wyglądu

Tym razem pomagamy młodszym uczniom utrwalić czasownik "have got" i "has got" w odniesieniu do poszczególnych osób liczby pojedynczej i mnogiej, wykorzystując opis wyglądu.




 Oprócz "grammar slips", proponuję aby wykorzystać zdjęcia znanych postaci z bajek dla dzieci oraz fajne quizy i gry online. 

3 x"Z", które nie oznacza w tym wypadku 
"zakuć, zdać, zapomnieć", 
ale ZROBIŁAM,  ZASTOSOWAŁAM i ZOBACZYŁAM ... że się sprawdziło ;)

ZAPRASZAM



HAVE GOT/HAS GOT
w kontekście wyglądu

PRZYKŁADOWE INSTRUKCJE:


   1.  wprowadzamy temat w dowolny sposób, albo zgodnie z podręcznikiem, 

albo według innej koncepcji,

na przykład: 
a.  wybieramy za cel ulubioną maskotkę dzieci, ulubionego  bohatera kreskówki, itp.

http://img24.otofotki.pl/obrazki/fp461_2a540f2b4e0bcf52f27b9e6d90f50a72.jpg

b. na komputerze, projektorze lub tablicy interaktywnej, prezentujemy po kolei kolejne fragmenty wybranej postaci




c. ... albo drukujemy główne zdjęcie, tniemy je na kilka części, tworzymy po jednym zestawie puzzli  dla każdej pary uczniów, których zadaniem będzie odgadnąć, co kryje się na pociętym obrazku


d. w trakcie prezentowania / układania kolejnych części, pytamy uczniów o ich opinie i przypuszczenia;)

What do you think it is?
What do you think we use it for?
Does it make any sounds?
What does it look like?
Where can we find it?

inne, dostosowane do poziomu grupy

2.  kiedy zagadka zostanie rozwiązana i grupa się uspokoi 
(widok Olafa na prawdę wywołuje poruszenie), 
powtarzamy części ciała i przymiotnikami dotyczącymi opisu wyglądu za pomocą struktur z "to be" i "have got", wykorzystując w tym celu Olafa w pełnej okazałości albo prezentując dodatkowe plakaty, z których
 uczniowie mogą wybrać postać w celu jej opisania




http://www.kinoteatrslonko.pl/www/wp-content/uploads/2013/11/tapety_frozen_Kraina_lodu_2013_film_bajka-na-wwww.jpg

... oraz ciekawe ćwiczenia online lub na kartach pracy,
 np.

quiz
http://iteslj.org/v/ei/body2.html

http://iteslj.org/v/ei/body.html


gra

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/grammar-games/have-got


http://www.anglomaniacy.pl/grammar-verbs-practise2.htm

3. przechodzimy do GRAMMAR SLIPS

a. przygotowujemy kartę złożoną ze zdań dotyczących wyglądu i czasownika "have got"
b. wycinamy słowa i tworzymy  zestawy dla każdego ucznia lub po jednym zestawie na parę
c. rozdajemy uczniom zestawy
d. zadaniem uczniów będzie ułożenie zdania według polskiej instrukcji nauczyciela, 
np. "Ona ma duży nos", "Ja  nie mam brązowych włosów", itp.
e. po tym jak uczniowie zapoznają się z tym ćwiczeniem, sami w parach lub na forum dyktują rówieśnikom zdanie do ułożenia
f. poniższy zestaw jest dość prosty; używałam go z 6-7-latkami, ale można poszerzyć go o dodatkowe "funkcje" z "haven't got" oraz innymi frazami





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz