sobota, 16 stycznia 2016

BOARD GAMES

Dzisiaj adaptujemy GRY PLANSZOWE do naszych potrzeb. Taka forma pracy pozwoli na ćwiczenie wszystkiego, co językowe i nie tylko słownictwa, ale także konwersacji, gramatyki, 
a nawet czytania i słuchania. 


Podobnie jak w przypadku WORDSEARCHES, JIGSAW PUZZLES czy FISZEK oraz innych tworów mających na celu utrwalanie słownictwa, zachęcam Was do zostawienia całej robotki uczniom. 

Jak podejść do tego tematu?  

ZAPRASZAM







BOARD GAMES



1. Szukamy w sieci dowolnej "board game template" i udostępniamy uczniom.

2. Uczniowie mogą stworzyć też taki szablon sami.

3. Zachęcamy ich do uzupełniania pól takimi treściami, na jakich nam zależy, aby były przećwiczone. Ułatwieniem może okazać się wykorzystanie zadań z podręcznika lub zeszytu ćwiczeń, 
oraz wszelkich dostępnych w internecie stron. Pomysły na ich adaptację podaję poniżej.

4. Zaopatrujemy się w kostki do gry i pionki.




5. Dzielimy uczniów na grupy o dogodnej liczebności
 i ... gramy ;)


Zadanie nadaje się dla każdej grupy wiekowej i stopnia zaawansowania. Zawartość gry również dowolna, dostosowana do tematyki lekcji.

W kwadracikach można umieszczać:

- liczby, cyfry, godziny, daty, itp.
- pojedyncze słowa do przetłumaczenia, zdefiniowania, prawidłowego wymawiania, podania synonimu, antonimu, słowa, które się rymuje
- słowa z czytanki lub słuchanki omawianej na zajęciach
- niepełne słowa do dokończenia w formie pierwszych lub ostatnich liter (np. BR- / -LY / itd.)
- czasowniki nieregularne lub przymiotniki do "postopniowania" 
- połówki idiomów do dokończenia (np. "You made my ... ")
- funkcje językowe, na które należy zareagować albo polecenia do wykorzystania funkcji językowych (np. "How do you do?" albo  "Zaproś kolegę na herbatę." - uczeń po zajęciu pola z tym zdaniem stara się zareagować)
- fragmenty zdań (np. Kate/watch TV/2 days ago), z których należy ułożyć pełne zdania z zastosowaniem danej struktury gramatycznej 
- ilustracje do opisu w formie pojedynczych słów, wyrażeń, zdań, całych wypowiedzi
- polecenia do wykonania dla ucznia (np. Stand up. / Sit down. Frown. / Giggle. / Put the ball into the basket./itd.) 
- pytania tematyczne (np. What do you spend your money on? /  How did you spend your holiday? / What are the advantages and disadvantags of using the Internet?/ itd.)
- polecenia typu "move forward
- bardziej skomplikowane polecenia typu: "przeczytaj fragment tekstu na stronie 24, w zadaniu nr 4" albo "wykonaj przykład 4. w ćwiczeniu 7, na stronie 54" ;D
lub "otwórz kopertę numer 3 i wykonaj polecenie", a w takiej kopercie mamy, na przykład, zdanie do przetłumaczenia, krzyżówkę do rozwiązania, rebus do odgadnięcia, tekst, lub inne krótkie zadanie do wykonania
albo też "zobacz krótkie video i opowiedz, co tam się dzieje"; "odsłuchaj fragment nagrania i powiedz, czego dotyczył"
- oraz wszystko co dusza uczniowska i nauczycielska zapragnie ;)
- oprócz wypełniania pól zadaniami językowymi, można dodać także typowe dla gier planszowych polecenia "miss a turn", "move back 2 spaces", "move forward ..." itp.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz