środa, 20 stycznia 2016

ACTION VERB flip-flaps

Dzisiaj w przyjemny i plastyczny sposób wprowadzamy czasowniki dla młodszych dzieci. 

Materiał może też posłużyć jako pomoc dla początkujących uczniów.


Szukając materiału pomocniczego dla "koleżanki po fachu" na blogu dla nauczycieli angielskiego, natknęłam się na poniższe karty, które zainspirowały mnie do dalszych działań.

 Początkowo koncepcja wyglądała tak, aby naklejać poszczególne obrazki na stworzone specjalnie flip-flap books, ale z racji tego, że czasowników jest tam dużo, byłoby to niesłychanie czasochłonne i nieergonomiczne. Więc trzeba było obejść ten problem  i udało mi się to w dość przystępny sposób

ZAPRASZAM




 ACTION VERBS
 FLIP-FLAPS

Oprócz proponowanej poniżej formie, karty obrazkowe przydadzą się do wykorzystania w inny sposób:

- w powiększeniu, jako fajne poręczne obrazkowe fiszki
- jako "ściąga"/plakat wiszący w klasie
- jako materiał do wyświetlania w czasie tworzenia zdań w każdym czasie gramatycznym
- po powiększeniu i wycięciu, tak powstałe karty mogą być wykorzystywane do losowania
 i zachęcania uczniów do tworzenia zdań w danym czasie 
- jako karty używane w trakcie gry "kalambury"
- jako "story cubes"
- po wycięciu słówek z obrazków, jako karta testowa
- karta do BINGO
- wiele innych

1. Znalazłam w sieci takie 2 zestawy czasowników:




2. w programie PAINT wycięłam słowa:


3. po wydrukowaniu obrysowałam każdy obrazek na plakacie bez słów





4. wycięłam okienka w naprzeciw siebie położonych czasownikach, tak że powstały 3 kolumny otwieranych okienek


5. posmarowałam klejem brzegi całej karty oraz miejsca zgięć skrzydełek
 

6. przykleiłam "poskrzydełkowaną" kartę na kartę główną zawierającą napisy 

 

7. prowizorycznie ozdobiłam :D


8. na odwrocie skrzydełka dopisałam dodatkowo frazę/kolokację z użyciem kluczowego słowa


9. warto zrobić jedną taką przykładową kartę dla uczniów, aby zobaczyli i namacalnie sprawdzili jak ma ona wyglądać, a następnie rozdać im egzemplarze kart z czasownikami aby zaprojektowali swoje action verb flip-flaps w domu



P.S.

Przed chwilą uaktualniłam werjsę obrazków, aby nie trzeba było niczego obrysowywać:
 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz