niedziela, 13 grudnia 2015

* TALKING CARDS z ACAPELA.TV *

Jako ostatnie ze świątecznych pomysłów, serwuję zabawne zadanie z wykorzystaniem strony, za pomocą której tworzy się wirtualne "talking cards". Zajęcia z tym narzędziem są pełne śmiechu, a uczniowie bez względu na wiek, zaangażowani w przydzielone zadania do granic możliwości.

Zanim przejdziecie na stronę tematyczną, zobaczcie, a raczej odsłuchajcie, o co mi chodzi:


ZAPRASZAM


 TALKING CARDS z ACAPELA.TV

Link do strony głównej: 

Acapela.tv to świetne narzędzie, które może być wykorzystane do tworzenia wierszyków, krótkich historyjek, opowiadań, i wszelkich innych tekstów. Niedawno wykorzystałam je aby spersonalizować zajęcia w najmłodszej grupie jaką nauczam, w celu zaprezentowania/utrwalania wyrażeń związanych z powitaniami, przedstawianiem się, emocjami, itp.
Zrobiłam to w następujący sposób:
- z katalogu dostępnych postaci wybrałam kilka
- do każdej z postaci przypisałam tekst powitalny i pytanie odnoszące się do poszczególnych uczniów
tj. z Milenką witał się zajączek mówiąc "Hello Milenka. How are you?", z Wojtusiem rozmawiała rybka: "Hello Wojtek. Are you sad?", i tak dalej
- miny i wrażenia 6letnich dzieci nie do opisania ;)

Czasami wykorzystuję to narzędzie nawet na lekcjach z maturzystami, w celu wprowadzenia tematu w postaci zagadki recytowanej przez zajączka albo jako motywator i odskocznia do przećwiczenia słownictwa.

Możliwości wykorzystania również ogromne ;) W starszych wiekowo grupach narzędzie można wykorzystać tak, aby to uczniowie tworzyli krótkie teksty, ćwicząc wybrane funkcje językowe, struktury gramatyczne, słownictwo, itp. Można zadać im pracę domową, polegającą na stworzeniu dialogów między dwoma postaciami ze strony. Włączamy wyobraźnię i do akcji;)

Dzisiaj z racji tego, że zajmujemy się świętami, wybrałam renifera. Akurat przy tej postaci wybiera się dodatkowo tło, które pochodzi z plików z komputera. Większość natomiast nie wymaga zamieszczania dodatkowych opcji poza tekstem własnego autorstwa:




przykład 1 
Rudolph

przykład 2  
Goldie the Goldfish 
(rybka posiada opcję zmiany tonu głosu od głębokiego po piskliwy - to nadaje wypowiedziom osobliwy charakter, i oczywiście doprowadza dzieci do śmiechu)




 ALBO


 Jakie macie pomysły na inne zastosowanie acapela.tv na zajęciach?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz