niedziela, 20 grudnia 2015

* Polish vs British vs American Christmas traditions*

Tu już na prawdę ostatni post dotyczący pomysłów 
na lekcje ze świętami w tle :)


ZAPRASZAM


 Polish vs British vs American Christmas traditions

Lekcja przeprowadzona poniższym schematem, nie wymaga zbyt dużego przygotowywania. Jedyne co będzie potrzebne to dostęp do narzędzi za pomocą których będziemy w stanie wyświetlać uczniom krótkie video. Lekcja może być przeprowadzona zarówno w klasach szkół podstawowych, jak i gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych; przy czym należy zmodyfikować polecenia i uprościć je, na przykład tam, gdzie uczniowie będą mieli za zadanie "bujne" opisywanie tradycji, uczniowie młodsi mogą skupić się jedynie na pojedynczych wyrazach czy frazach opisujących symbole czy czynności.
1. zaczynamy lekcję od na przykład listy pytań dla uczniów;
uczniowie podają numer, a my odczytujemy pytanie, kierując je do ucznia, który wylosował to pytanie; 
możemy zmodyfikować ten tryb i zachęcić uczniów do wybierania numeru pytania dla kolego/koleżanki z grupy, co na pewno będzie bardziej emocjonujące :)



2. wręczamy uczniom karty pracy z tabelą podzieloną na 3 części, dotyczące

a. polskich tradycji świątecznych
b. brytyjskich tradycji świątecznych
c. amerykańskich tradycji świątecznych


w których będą zamieszczać nazwy tradycji i symboli, jakie zobaczą za chwile na filmach;
zadaniem uczniów będzie bowiem oglądanie poniższych filmów i sporządzanie listy dotyczącej nazw obrzędów "wychwyconych" z video;

tabelę mogą stworzyć też sami;

niemniej jednak wcześniej, ich zadaniem będzie samodzielne wpisanie 1-2 obrzędów do każdej z kolumn, aby później porównać i sprawdzić, czy ich wiedza zgadzała się ze stanem faktycznym


3. wyświetlamy filmy:

A.


 https://www.facebook.com/BBCSouthToday/videos/951136071643650/?theater

 B. 



Christmas in Britain, sylvie krol
https://www.youtube.com/watch?v=YzSGEeaYvJc 


C.


How to Have a British Christmas - Anglophenia Ep 20
Anglophenia

https://www.youtube.com/watch?v=v2W3QR9WXdA

D. ... oraz każdy inny film traktujący o świętach :)


- warto przed wyświetleniem każdego filmu zatrzymać go w pierwszych sekundach, dopytując uczniów o to, co widzą, co tam się dzieje, kto tam jest, co robi, co będzie robił, itp.

- natomiast po obejrzeniu każdego z nich, dajemy czas na uzupełnienie kolumn i dajemy szansę na ustne wypowiedzenie się na temat tego, co działo się w video;

- zachęcamy także uczniów do podzielenia się tym, czy ich poprzednie odpowiedzi zgadzały się z tym, co zobaczyli i czego dowiedzieli się z filmów

- na koniec pytamy uczniów, które z tradycji podobały im się najbardziej; które najmniej; które z zagranicznych tradycji chcieliby przenieść do swojego życia; które z tradycji polskich chcieliby zarekomendować rówieśnikom z zagranicy, dopytując się oczywiście "Why?" :)


4. aby skonsolidować wiedzę i słownictwo uczniów, możemy stworzyć plakat/prezentację ukazującą poszczególne tradycje czy nazewnictwo tradycji, zachęcając do wyrażenia opinii, upodobań odnośnie ulubionych obrzędów lub opisywania swoich doświadczeń związanych z daną tradycją, itp.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz