sobota, 12 grudnia 2015

* CHRISTMAS RAGE czyli ciemna strona światecznej mocy *




Święta to bardzo przyjemny czas. Niemniej jednak, zanim nastanie błoga atmosfera, większość z nas musi przejść przez "piekiełko" świątecznych przygotowań. Może wykorzystać te aspekty do omówienia z uczniami pozytywnych i negatywnych stron związanych ze świętami?









6. CHRISTMAS RAGE

Celem lekcji jest omówienie dobrych i negatywnych aspektów związanych ze świętami.
Potrzebujemy jedynie ciekawego filmu związanego z tym tematem.

CZĘŚĆ I
Na początku lekcji "puszczamy" uczniom film o tematyce związanej z problemami świątecznymi, na przykład ten:


Sainsbury’s OFFICIAL Christmas Advert 2015 – Mog’s Christmas Calamity, Sainsbury's

a. przed zadaniem mówimy uczniom, że za chwilę usłyszą pewną historię związaną ze świętami, ale nie będą widzieć obrazu; ich zadaniem będzie domyślanie się treści i zdarzeń na podstawie dźwięków
b. w powyższym filmie skupiamy się na fragmencie od 30 sekundy do 2'20''
c. puszczając film wyłączamy obraz, zostawiamy jedynie dźwięk;
d. w trakcie odsłuchiwania filmu, robimy krótkie pauzy w celu podpytania uczniów, odnośnie ich domysłów co do sytuacji jakie słyszą
e. możemy także odsłuchać całego fragmentu, dać chwilkę uczniom do  namysłu, aby zrobili krótką notatkę przedstawiając przebieg domniemanych zdarzeń tj, jeśli uczniowie są bardziej samodzielni można zaproponować stworzenie historyjki; tych mniej samodzielnych możemy wspomóc ich pytaniami:

1. Where does it take place?
2. Who takes part in the situation?
3. What do the participants do?
4. What happens in the story?
5. Is the situation funny/dangerous/scary/...?
6. How do the participants feel?
7. ... 
a tych niepotrafiących jeszcze układać płynnych zdań możemy zachęcić do opisu pojedynczymi słowami, zapewniając im słowniki albo pozwalając na skorzystanie ze słowników w telefonach
f. pytania możemy formułować tak, aby ćwiczyć przy okazji omawiane akuratnie struktury gramatyczne, na przykład czasy  

g. po odsłuchaniu lawiny pomysłów, odtwarzamy cały film

h. a po lawinie emocji powstałych w trakcie oglądania, zachęcamy uczniów do przedstawienia faktycznych wydarzeń z filmu

 CZĘŚĆ  II
* Po tym zadaniu dzielimy uczniów na grupy, pary lub jeśli wolą, pozwalamy im pracować indywidualnie.

** zadaniem uczniów będzie stworzenie listy 3-5 (lub więcej) pozytywnych i negatywnych stron z jakimi związane są święta i po określonym czasie przedstawiają swoje pomysły; oczywiście wprowadzamy frazy przydatne w wypowiadaniu się na temat dobrych i złych stron jakiegoś zagadnienia

*** następnie, uczniowie mogą przedstawić swoje własne dobre i złe doświadczenia; warto ten wątek wesprzeć ilustracjami wyświetlanymi na tablicy przedstawiającymi na przykład szczęśliwą rodzinę przygotowującą się do świąt, a dla kontrastu sytuację, w której panuje świąteczny chaos w domach czy w sklepach

**** następnie przedstawiamy uczniom kolejny film, na przykład ten:



 
National Lampoon's Christmas Vacation - Trailer, londonforchristmas
https://www.youtube.com/watch?v=decUIVkZ4GI

***** po obejrzeniu trailera, uczniowie opowiadają jakie problemy świąteczne przedstawione były w video i czy mają podobne doświadczenia

******  jako zadanie domowe lub lekcyjne, zachęcamy do opisania treści trailera



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz