niedziela, 15 listopada 2015

2. SŁOWNIKU, studnio wiedzy moja ....

... ile Cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto Cię stworzył :)


Dzisiaj kolejna odsłona metod i podejść w uczeniu się SŁOWNICTWA, która na pewno wspomoże zapamiętywania nowych, przydatnych słówek.

Oprócz tego, dowiemy się jak wykorzystać gazetki reklamowe supermarketów oraz niepotrzebne gazety.

 
ZAPRASZAM


        MÓJ SŁOWNIK OBRAZKOWY


Korzystanie z różnorodnych słowników jest jak najbardziej wskazane w celu rozbudowywania zasobu słownictwa. A dlaczego by nie stworzyć takiego słownika samodzielnie?
Dobrze zachęcić uczniów do projektowania własnych słowników jako integralna część kursu jaki prowadzimy albo jako zadanie dodatkowe, gdzie uczeń będzie zachęcany do systematycznego prezentowania tego, co udało mu się stworzyć przez ostatni tydzień czy dwa. 
Źródło bezpłatnych materiałów znaleźć można wszędzie. Idziemy do Biedronki czy innego Kauflandu, zabieramy gazetki reklamowe; wykorzystujemy stare niepotrzebne gazety, które są kopalnią ilustracji albo drukujemy wybrane grafiki z internetu i zaczynamy działać.
Słownik, podobnie jak powyższe fiszki, może zawierać tłumaczenia pojedynczych słów, ale warto też tworzyć wersje rozbudowane o przykładowe zdania czy zapis fonetyczny wymowy. Warto zachęcić uczniów do omówienia tego, co zamieścili w swoich słownikach Zadanie świetnie sprawdza się nawet w najmłodszych grupach wiekowych. 3-4-latki mogą zamieszczać obrazki bez podpisu, dzieci starsze w wieku 5-6 lat mogą podpisywać ilustracje; te jeszcze starsze mogą tworzyć przykładowe zdania poniżej każdego obrazka. 
Ambitni uczniowie zapewne chętnie stworzą krótką historyjkę z wykorzystaniem słówek, jakie zamieścili w słowniku.
 Kiedy uczeń prezentuje nam swoje dzieło, warto zapytać o słowa, które mu się spodobały; które wykorzystuje na co dzień czy które były dla niego trudne, ciekawe lub nudne.



Ciekawym i równie angażującym wariantem PICTURE DICTIONARY 
są FLIP-FLAP BOOKLETS, FLIP-FLAP BOOKS albo FLIP-FLAP "FISZKI".
Tworzy się poprzez częściowe przyklejenie ilustracji na kartce, i napisanie pod spodem słowa, które przedstawia obraz. Jako uczeń, w trakcie nauki podnosimy obrazek, żeby zweryfikować poprawność naszych domysłów.







 Zamieszczam linki do "ściąg" ukazujących instrukcje tworzenia wszelkiego rodzaju 
"FLIP FLAP learning aids", które można wykorzystać do zainspirowania uczniów:











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz